sábado, 4 de noviembre de 2017

El parc, de Sergei Dovlatov

Sergei Dovlatov (1941-1990)
EL PARC
[Zapovednik, 1983]
Trad. Miquel Cabal Guarro
Labreu Edicions, 2017 - Col. La intrusa - 132 pàgs
- Pushkin Hills en anglès
- Retiro en castellà.
[estoy un poco harta de borracheras rusas;
a Deborahlibros li ha agradat molt més que a mi]

«Quan ja era a la porta, va afegir-hi, en veu baixa:
  —Una altra cosa, i que no consti en acta, que diuen. Jo de tu fotria el camp d'aquí mentre encara deixen sortir. Em reuniria amb la dona i apa, adéu, que vagi bé... Jo no ho puc fer. Amb la cara que foto de pagerol rus no em deixarien passar... Però t'ho recomano. Rumia-t'ho. Això que quedi entre nosaltres, és estrictament confidencial...
  Vaig estrènyer-li la mà, vaig saludar amb el cap la senyora malhumorada i vaig sortir al carrer, inundat de sol.
  Mentre caminava pensava que la bogeria s'havia apoderat del món. Que la bogeria havia esdevingut la norma. Una norma que feia créixer la sensació de miracle...» (pàg. 121)


Dovlatov, guía del parque Pushkin

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...