viernes, 25 de febrero de 2022

Mamut, de Eva Baltasar


Eva Baltasar (Barcelona, 1978)
MAMUT
Club Editor, 2022 - 128 págs.

Eva parla amb Carles Geli
Eva parla amb Lídia Penelo
Eva parla amb Adrià Puértolas
[sí]

«Setembre d'alberg. És un bon mes per als excursionistes, ni fred ni calor. La meva habitació té dos llits i gairebé sempre algú dorm a l'altre, generalment una sola nit, de vegades dues nits seguides. M'adono que la proximitat de la muntanya m'impacienta. Els boscos i les pedres fan que em senti viva, increïblement corpòria, amb el cap integrat al cos i els pensaments vessats a dins, arribant vermells de sang a cada cavitat i a cada esponja, tornant-se crits. Tota jo soc instint sense tamís, com les daines o els senglars. La carn em crida i m'aquissa a fer-m'ho amb algú altre. A taula, a l'hora de sopar, repasso les meves companyes mentre rosto les ales de pollastre. La majoria tenen un motiu de pes que les fa desitjables: cabells despentinats, espatlles ossudes, braços esgarrinxats. Qualsevol tret les fa especials. Totes em van bé. Un vespre faig un cafè amb una noia gallega, en un sofà atrotinat que hi ha davant de la llar de foc. Fa poc que he conegut el foc de veritat. Les flames són tiràniques, t'abrasen de cop i si te n'apartes et condemnen a la gelor. La noia gallega i jo tenim les galtes enceses i el cafè ens bull a dins. Sortim a la nit, al regne dels estels i les masses negres. El prat de davant l'alberg és un ós adormit. Tot sembla que ens respiri. Seiem en un tronc on els excursionistes es corden les botes al matí. Em demana un cigarret i l'hi encenc. Parlem de les nostres vides. Ella està fent el camí de Santiago a l'inrevés i diu que vol arribar fins a un poblet d'Aquitània. Té els peus destrossats però la resta del cos en perfect estat. La cara ullerosa de qui fa setmanes que passa penalitats li dona un aire intel·lectual molt atractiu. Aprofito un silenci per fer-li un petó. Me'l torna i en acabat em rebutja. "No soc lesbiana", diu. I se'n va. Torno a dins i busco la companyia del foc.» (pàgs. 32-33)

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...